Johanna.reismee.nl

Nijl cruise Egypte

Dag 1:Na aankomst op de luchthaven gaan we naar de kades van Luxor (het grootste openluchtmuseum van de wereld). aan boord van de boot RAA 1.

Dag 2:Vandaag gaan we naar Karnak & Luxor tempels. De tempel van Luxor ligt midden in de huidige stad. Het is een van de best bewaard gebleven tempelcomplexen uit de Egyptische oudheid. De tempels van Karnak zijn één groot museum en het grootste religieuze bouwwerk in de wereld. De reis wordt voortgezet naar Edfu.

Dag 3:Na het ontbijt brengen we een bezoek aan de Horus Tempel in Edfu, een van de best bewaarde tempelcomplexen uit de oudheid. Na het bezoek aan Edfu kregen we de lunch aan boord en konden we in de middag genieten van het uitzicht vanaf de boot over de oevers van de Nijl. De boot vaart door naar Aswan.

Dag 4:Vandaag bezoek aan de lage Aswandam uit 1902, en de Hoge Aswandam, een van de grootste en indrukwekkendste stuwdammen ter wereld. Vervolgens per kleine boot naar de Philae tempel, schitterend gelegen op een eiland in de Nijl. Vervolgens gingen we een tocht per Felouka, een traditionele Egyptische zeilboot, maken over de Nijl, met een bezoek aan Lord Kitschner eiland, waarop zich de botanische tuinen bevinden.

Dag 5:In de ochtend hadden we de keuze Of de mogelijkheid om Abu Simbel te bezoeken of na het ontbijt zonnen, lezen of genieten van alle vergezichten terwijl de boot koers zet richting Kom Ombo. In de middag gaan we een bezoek brengen aan Kom Ombo en diens tempel.

Dag 6:Een dag van rust. Een heerlijke dag op de boot. We varen richting Luxor. Aankomst in de loop van de dag.

Dag 7:Vroeg in de ochtend naar de westzijde van de Nijl. We brengen een bezoek aan de vallei der Koningen met vele graven van oude farao's, de tempel van koningin Hatsepsut, die de enige vrouwelijke farao van betekenis is geweest en de Kolossen van Memnon. In de vorm van een licht show wordt het verhaal verteld van de farao‘s en de tempels die zij achterlieten.

Dag 8:Na een week vol hoogtepunten de terugvlucht naar Amsterdam.