Johanna.reismee.nl

12 october van Kalibaru naar Kuta op Bali

Nog 200 km te gaan. We begeven ons op weg naar Ketapang. Hier nemen we de ferryboot naar Gilimanuk op Bali, Het was maar een korte over steek van Java naar Bali zo'n 40 minuten.Op de boot kwam in in gesprek met een echtpaar die weer van alles van mij wilden weten en ik natuurlijk van hen. De mensen zijn allemaal zo aardig, ik vraag altijd toestemming voor ik fotos maak of film en niemand maakte tot nu toe bezwaar. Ik heb de woordjes maleis die ik nog kende al wat uitgebreid al leg ik nog steeds de klemtoon verkeerd. Grappig de meeste herkennen wel gelijk iets indisch in mij sommigen beginnen zelfs in het maleis tegen me te praten.

Ik had een plekje beneden deks opgezocht lekker in de schaduw, maar wel buiten met een heerlijk windje. Op Bali was het eerste stuk rustig rijden

op een weg langs de kust en door een bos met apen. Leuk, toen de chauffeur even stopten zodat we de apen konden zien die gelijk naar de bus toe kwamen. Ze kregen koekjes toegeworpen en zo als overal, mensen of dieren, de snelste of brutaalste kregen weer het meest naar binnen.Onderweg stopten we voor de lunch in een mooi gelegen restaurantje aan het strand.Daar namen we alvast afscheid van de reisleiding en chauffeur met bijrijder die nog wel bij ons bleven tot Kuta. Maar we hadden nu de rust en tijd om ze te bedanken voor hun inzet tijdens de afgelopen reis Er was geld opgehaald en alledrie kregen ze een envelop met geld als blijk van waardering. We moesten door, we naderen het zuiden van Bali het meest toeristische gedeelte en dat was aan het verkeer goed te merken Het werd steeds drukker op de weg Vlak voor Kuta stapten we over in een andere bus de mensen uit de groep met verlenging gingen richting Sanur en de rest naar Kuta Het was nog maar zo'n km 5, maar daar deden we dan ook ruim een uur over want het was weer file rijden . Druk druk en nog eens druk we keken onze ogen uit naar al die motors en scooters die overal tussen en langs de autos doorreden Eindelijk kwamen we uit op de weg langs het strand naar het hotel. We reden bij het hotel een smalle straat in en daar lag ons hotel aan. In het hotel en binnentuin hoorde je niets meer van de herrie op straat. De binnentuin was mooi met overal offerplekjes. Bali is grotendeels hindoestaans we zagen onderweg al veel tempels De kamers waren prima ik kan dat zeker makkelijk zeggen want m'n kamer was de mooiste van het hotel met houtsneede deur

en luiken een groot balkon, heel prive. Het zag er absoluut niet verkeerd uit:-)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!