Johanna.reismee.nl

van Yogyakarta naar Solo

We beginnen de dag met een een bezoek aan het hindoetempel complex Prambanan. Deze indrukwekkende hindoetempel Prambanan is een gigantisch tempelcomplex waar over de ontstaansgeschiedenis verschillende verhalen de ronde doen. Na de beklimming gingen we met z'n allen in een treintje voor een rondleiding over het grote terein om daarna met paard en wagen naar een 'echt' indonesch dorp te gaan, een leuk ritje door de rijstvelden Het bezoek aan het dorpje was heel apart We zagen hoe kroepoek werd gemaakt en gedroogd en mochten in sommige huizen kijken hoe de mensen daar leefden. Hoewel de mensen daar toch veel toeristen zagen bleven ze lachen en vriendelijk. En dan die kleintjes......kinderen zijn overal het zelfde snoep doet wonderen:-) Zag wel dat men daar niet echt dier vriendelijk is.We moeten terug, wat een heerlijkheid airco in de bus want het was behoorlijk warm die dag. We verlaten Yogyakarta richting Solo onderweg reden we door Klaten het plaatsje waar mijn opa en oma en nog meer familie lag begraven. Mijn moeder haar ouderlijk huis was nu een suikermuseum geworden.Haar vader was administrateur van de Suikerfabriek/plantage Ik herkende het huis van oude fotos. Jammer dat het weer aan een drukke weg lag en de chauffeur niet kon stoppen. Solo lag een km of veertig verder en eigelijk net te ver om in een taxi terug te gaan om te gaan kijken. Ons hotel in Solo was weer erg lux, een spa resort ,met in prachtige koloniale stijl, ruime kamers.Het eetgedeelte lag in de prachtig tuin met vijvers en planten

Carla

Jammer Joke dat je niet even kon kijken bij het ouderlijk huis van je moeder.