Johanna.reismee.nl

2 october vertrek naar Indonesie, na verslag van de rondreis

Ik hoop dat jullie gedacht hebben , geen bericht goed bericht , m'n tablet hield er mee op:-(

Echt balen, vlak voor vertrek gekocht, oude thuis gelaten en buiten dat ik niet op internet kon was het nu ook onmogelijk om m'n boeken te lezen.

Maar hier komt dan eindelijk m'n verslag per dag.

2-10-2012

Half zes in de ochtend. Al heel vroeg op pad vanwege de evt files en het op tijd moeten zijn voor de incheck op Schiphol. Om 11 uur gingen we dan de lucht in Een tussenstop in de Dubai en de volgende ochtend om half negen locale tijd, was daar dan de landing in Jakarta.Toch even een emotioneel moment, maar dat moment veranderde al heel snel in één van verbazing en was ik sprakeloos, wat een stad

3-10-2012 Jakarta

We werden opgewacht door de reisleidster, onze bus stond er al dus snel instappen en wat onwennig kennismaken met de groep .ipv eerst naar het hotel gebracht te worden, dat zou je toch mogen verwachten na zo'n lange vlucht, gingen we gelijk op pad In Jakarta volgde een korte stadstour langs de bezienswaardigheden van Jakarta. We maken onder meer een fotostop bij het Fatahillah-plein, een Wajang museum, het stadhuis en cafe Batavia

een cafe nog helemaal in coloniale stijl ingericht en de oude houthaven Sunda Kelapa, waar Buginese minischoeners op een rij liggen te wachten op een nieuwe lading.
S'middags zou er nog evt tijd overblijven om naar m'n geboortehuis te zoeken vroeger Meester Cornelus nu ook bekend als de wijk Mester alleen toen we bij de bus aankwamen bleek die een lekke band te hebben Dat werd wachten in de zon,aan een drukke weg maar met een aardige straatzanger die voor ons wat zong en op gitaar speelde was het te doen.Na een uur konden we verder Nou ja verder... file, file ,file dat werd stapvoets rijden naar het hotel. Het verkeer in Jakarta is verschrikkelijk alles rijdt daar door elkaar heen , de scooters gaan langs en tussen de autos door. Hebben wij in NL veel fietsen daar hebben ze ontelbare scooters of motoren. Soms met hele gezinnen daarop, ik zag een motor met vader,moeder kind voorop en baby op moeders schoot.Ik keek m'n ogen uit.Bijna iedereen droeg een sjaal of mondkapje vanwege de uitlaatgassen.Verder zag ik veel armoede, de viezigheid en afval op straat en langs de kanalen

Toen we uiteindelijk in het hotel aankwamen ontbrak me de moed en zin om nog een keer per taxi naar de andere kant van de stad te gaan dus werd het niet naar Mester.De warmte en gebrek aan slaap en het verlangen naar een douche en even lekker naar bed wonnen het.Vroeg in de avond kwam Sander langs die me nog het nodige heeft uitgelegd over de gebruiken, fooien etc.Daarna eten en heerlijk naar bed in het Aston Marina Hotel, morgen zien we wel verder