Johanna.reismee.nl

auto rondreis Schotland

Eerst met de auto naar Ijmuiden om in te schepen voor de overtocht naar New Casttle We hebben een hut en zullen de overtocht slapend doorbrengen. In de ochtend komen we aan om nog zo'n 500 km te moeten rijden naar ons hotel in de Schotse hooglanden

Het links rijden is weer even wennen en ik ben blij dat ik dat niet hoef te doen vooral bij die rontondes is het iedere keer weer erg verwarrend voor mij . En dan nog die smalle landweggetjes door de heuvels Die route had ik uitgezocht want achter de pc leek het zo mooi. Maar de werkelijkheid is dat die heuvels wel erg hoog zijn en als ik naar beneden kijk en dat gebeurt regelmatig om de weg maar smal is,dan is het daar wel erg diep.Het landschap in Schotland is ruw Hier kan het verhaal De Woeste Hoogte van Emily Bronte zich hebben afgespeeld. Zo stelde ik het me toen al lezend voor . Al die heuvels heel veel ruimte, het oogt echt woest, af en toe passeren we een klein dorpje waar je zo door heen rijdt en weer uit bent voor je er erg in hebt. Stukken bos met een loch, veel schapen, het landschap is heel natuurlijk, onbewerkt, kaal, mooi, maar niet liefelijk.

Vervelen is sowieso geen optie als u in de Schotse Hooglanden bent. Met goede schoenen aan gaan we richting het zuiden naar het Argyll Forest Park. Temidden van een schitterende groene omgeving zijn hier nog meer Schotse lochs en bergen. Ook in het nationale park Loch Lomond en de Trossachs zijn we zeker dagen zoet. Meren en een bosrijke omgeving afwisselen met historie en cultuur. We bezochten een whiskydistilleerderij, kastelen en de steden zoals Inverary en Oban. Terug reden we nu zoveel mogelijk langs de kust richting New Castlle ook een hele mooie route. Daarna was het inschepen en varen we terug naar Ijmuiden.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!