Johanna.reismee.nl

Rondreis Klassiek Italie

Maandag: naar Zuid-Duitsland
voor diner en overnachting.

Dinsdag: naar de omgeving Gardameer
Na het ontbijt rijden we naar Oostenrijk en via de Brennerpas bereiken we Italië. Aan het eind van de middag bij ons hotel in de omgeving van het Gardameer voor diner en overnachting.

Woensdag: vandaag naar Florence en omgeving Rome
Vandaag staat Florence, de hoofdstad van Toscane, op het programma. Florence is waarschijnlijk de mooiste kunststad ter wereld. De grootste kunstenaars zoals Dante, Leonardo da Vinci en Michelangelo woonden en werkten in Florence. Florence herbergt vele kunstschatten in musea en kerken, die vaak slechts enkele minuten lopen van elkaar verwijderd liggen. Natuurlijk besteden we onder leiding van een gids aandacht aan de Dom, het Baptisterium, het Palazzo Vecchio, de Santa Croce, de Medici-kapel en de wereldberoemde Ponte Vecchio. Deze unieke stad maakt een onvergetelijke indruk Na de bezichtiging van Florence vervolgen we de reis naar de omgeving van Rome waar we de komende 2 nachten zullen vertoeven.

Donderdag: Rome
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, maar vandaag gaan we dan toch echt naar de ‘Eeuwige Stad'. Onder leiding van een plaatselijke gids gaan we op ontdekking door deze stad die vanwege haar lange geschiedenis op cultureel gebied zeer veel te bieden heeft. Een stadswandeling voert ons onder meer langs het Colosseum, het Forum Romanum, het Vaticaan met de Sint Pieter, de Spaanse Trappen en de Trevifontein. En Rome biedt natuurlijk nog veel meer. s'middags gaan we op eigen gelegenheid de stad zelf verder te verkennen.De st Pieterkoepel beklommen bij zo'n 30 graden bijna 600 treden...

Vrijdag: omgeving Sorrento
Vandaag gaan we op weg naar Sorrento en omgeving. Sorrento, hoog gelegen op de uit de zee steil oprijzende rotsen, genoot al ten tijde van de Grieken grote bekendheid als zomerverblijfplaats. Onderweg brengen we eerst een bezoek aan Monte Cassino. Hier bevindt zich het wereldberoemde klooster waar de Orde der Benedictijnen is ontstaan. De relikwieën van de Heilige Benedictus en zijn zuster Schlolastica worden nog steeds in de crypte bewaard. Aansluitend rijden we naar Pompeï. Onder leiding van een plaatselijke Nederlandse gids brengen we een bezoek aan de befaamde ruïnestad die tijdens de uitbarsting van de Vesuvius in 79 na Christus bedolven werd onder een laag as en steen. Aansluitend rijden we naar de omgeving van Sorrento, waar we de komende 3 nachten verblijven

Zaterdag: Amalfikust
Vandaag volgen we één van de mooiste kustwegen van Europa en zien we schilderachtige havenplaatsjes als Positano en Amalfi, gelegen aan de golf van Salerno. Een bezienswaardigheid is de kathedraal, die in de 9e eeuw gebouwd werd in Arabisch-Normaanse stijl. Het Chiotro del Paradiso werd later naast de kathedraal gebouwd en diende als begraafplaats voor hooggeplaatste inwoners. In Amalfi hebben we alle tijd om rustig rond te kijken en veel fotos te maken.

Zondag: Gaan we een bezoek brengen aan het prachtige eiland Capri. Dit eiland werd door keizer Tiberius verkozen als buitenverblijf.

Maandag: Orvieto - Chianciano Terme
Na het ontbijt rijden we naar Orvieto. Door zijn unieke ligging op een hoog plateau met steile wanden van vulkanisch tufsteen, lijkt Orvieto net een reusachtig eiland. Het stadsbeeld wordt volledig gedomineerd door de Dom, een opvallend voorbeeld van Italiaanse gotiek. Orvieto staat ook bekend als de stad der Pausen, omdat er in de loop der eeuwen 37 Pausen Orvieto als woonplaats zouden kiezen. Na het bezoek aan Orvieto rijden we naar het bekende kuuroord Chianciano Terme voor diner en overnachting.

Dinsdag: Assisi
Na het ontbijt maken we een prachtige dagtocht naar Assisi, dat haar middeleeuwse karakter bewaard heeft in de smalle straatjes en talrijke monumenten. Assisi is de geboortestad van St. Franciscus die ligt begraven onder de basiliek, die ter zijner ere werd gebouwd. Onder leiding van een plaatselijke gids bezoeken we De Santa Chiara (het graf van de heilige Clara) en natuurlijk de basiliek van Franciscus en het historische centrum. Assisi is absoluut een hoogtepunt in deze reis.

Woensdag: Pisa en omgeving Gardameer
Na het ontbijt rijden we naar Pisa, waar u op het Veld der Wonderen' de beroemde scheve toren kunt zien. Op het beroemde Plaza dei Miracoli zijn de Dom, de Doopkapel en de fameuze scheve toren de publiekstrekkers. Daarna rijden we naar Lucca. Deze historische stad is omgeven door een brede stadsmuur die nog volledig bewaard is gebleven. Een wandeling over de muur en door de smalle straatjes brengen ons eeuwen terug in de tijd. Aansluitend rijden we naar de omgeving van het Gardameer voor diner en overnachting.

Donderdag: naar Zuid-Duitsland
We verlaten het hotel in Italië en rijden via Oostenrijk naar het overnachtingshotel in Zuid-Duitsland.

Vrijdag: naar Nederland
Via de Duitse autobanen rijden we terug naar Nederland