Johanna.reismee.nl

van Solo naar Malang

Solo - Malang

Op de lange route (langs plantages en rijstvelden) naar Malang bekijken we in Surakarta het Mangkunegaran paleis, het mystieke en culturele centrum van Java. Het prachtige paleis toont al haar kunstschatten. De gids had ook zo zijn eigen winkeltje en we konden allerlei medische olie etc kopen Ik kocht iets metEucalyptus á 3 euro, het zou goed zijn tegen de hoofdpijn Later zagen we de zelfde flesjes op het vliegveld in Bali voor 89 cent :-(((( ik denk maar dat die van mij gezegend zijn.Na afloop was ik als eerste voor het paleis aan het wachten op de anderen daar raakte ik in gesprek met een eigenaar van een bedjak. Ik wilde wel even proberen hoe dat nu zat, na de fotosessie gaf ik de man een fooi waarop hij mij meenam voor een ritje op het plein van de tempel tenminste dat dacht ik, maar tot m'n schrik reed hij door en het blokje rond werd een blok omrijden helemaal om het tempel complex heen. Ik kan niet zeggen dat ik ontspannen zat, Niemand wist waar ik heen was en het idee was ook niet prettig dat de groep op mij moest wachten en daar zat ik dan, in een vreemde stad in zo'n bedjak. Die tien minuten waren voor mij erg lange minuten ik was blij dat we de inrit van de tempel weer op fietsten puuffffff of ik het niet warm genoeg had. Op naar Malang een plaats die ik alleen kende uit familie verhalen. We hadden nog een korte stop met kramen vol teak houten voorwerpen Had zo wat mee willen nemen, maar niemand wilde zijn of haar vliegtuigstoel afstaan voor de hele grote teakhouten vogel.Later reden we door de bergen en hoe hoog we ook kwamen met diepe ravijnen onze chauffeur haalde weer in waar het net kon net als al die andere chauffeurs op de weg. Gelukkig hoorde we pas s'avonds dat die dag een locale bus in de afgrond was verdwenen gezien de rijstijl op Java helemaal niet zo vreemd. We zouden die avond gezamelijk eten omdat er een band was en Sophie en Edith de tweeling in onze groep( de meiden zingen in een bandje) en onze reisleidster Dolfa zouden gaan zingen (video komt later die moet ik nog monteren) Later bleek dat ook onze chauffeur zangkwaliteiten had . Hanna leerde ons de basis passen van het indo line dansen dus het bleef nog lang onrustig daar in het hotel maar wel heel gezellig De komende twee nachten verbleven we in Purnama Halang. in de omgeving van Malang. Reisafstand vandaag was ongeveer 350 km.

Reacties

Reacties

Carla

Leuk om je verhalen te lezen Wat een bijzondere reis geweldig!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!